Radio is een reclamemedium dat zich inmiddels niet meer hoeft te bewijzen. Vele adverteerders hebben ervaren dat radioreclame werkt!
Het vergroten van je naamsbekendheid, een actie of evenement. Radio is het ultieme medium om in contact te komen met je doelgroep en dat voor een
acceptabele prijs. Natuurlijk is TV ook een geliefd medium om te adverteren en zijn de mogelijkheden nog uitgebreider echter is TV als reclamemedium ook
kostbaar. Radio is tot op de dag van vandaag nog 1 van de meest populairste media van Nederland. Een radiocampagne is daarom een hele goede start om je
naamsbekendheid te vergroten. Vaak wordt radio ingezet in combinatie met social media. Een sterke combinatie volgens vele ingewijden.
Een radiocampagne bestaat uit 2 belangrijke onderdelen:
1. Het inkopen van de zendtijd
2. De productie van de radiocommercial.
Murekla geeft advies en kan desgewenst een campagne voorstel maken op basis van een doelgroep analyse. Dat doen wij in samenwerking met diverse mediaspecialisten en/ of mediabureaus. Kijk voor meer informatie over het inkopen van zendtijd voor radio op onze pagina: adverteren op de radio!
Het maken van een goede radiocommercial is behalve een creatief proces ook een discipline waarin ervaring en expertise een grote rol spelen. Het aanvoelen van de adverteerder en de beoogde doelen die het voor ogen heeft en hoe die te bereiken. Hoe gaat het script eruitzien en welke stem past daar het beste bij? Is het belangrijk om muziek te gebruiken/ speciale effecten of wellicht een eigen audiologo te laten componeren? Allemaal vragen waar wij graag een antwoord op geven. Vergeet ook niet de technische kant als het gaat om het mixen van de commercial in de geluidsstudio. Verstaanbaarheid van de stem speelt hierin de belangrijkste rol. Voor een goede eindmixage zijn vaardigheden en ervaring in de geluidsstudio en een goede beheersing van apparatuur en de bijbehorende techniek absoluut een pré. Dit laatste wordt nog wel eens onderschat.
RADIO COMMERCIALS
Radiocommercials van Murekla vallen op, blijven hangen en communiceren het juiste verhaal.
Hier vind je meer informatie.
INKOOP ZENDTIJD
De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla.
Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.
Hier vind je meer informatie.
TV COMMERCIALS
TV-commercials voor ieder budget. Murekla maakt al ruim 30 jaar televisiecommercials.
Hier vind je meer informatie.
Radiocommercials 1 stemmig
Radiocommercials meerstemmig
Radiocommercials met zang
Radioluisteren doen nog steeds de meeste mensen via het FM ether signaal. Dat kan lineair zijn (analoog) of via DAB+ (digitaal).
Daarnaast zijn er de streaming diensten bij gekomen. Ofwel radio luisteren via je PC of app op de telefoon of via je stereo installatie en televisie.
Inmiddels luistert meer dan 25 % van de luisteraars via streaming radio. Voor het gemak noem ik dat “Online radio”. Wil je online radio beluisteren heb je dus een Internet verbinding nodig. Online radio biedt een groot aantal voordelen voor kleine en middelgrote ondernemers. Een van de belangrijkste voordelen is de betaalbaarheid. In tegenstelling tot traditionele FM radio en de digitale DAB+ versie zijn de kosten voor het adverteren op online radio aanzienlijk lager, wat het
toegankelijker maakt voor bedrijven met kleinere budgetten. Daarnaast biedt online radio een gerichter bereik. Ondernemers kunnen specifieke stations kiezen die overeenkomen met hun doelgroep. Je kan natuurlijk de hoofdzenders inzetten als Radio 538, Radio 10, Qmusic enz. maar daarnaast heb je ook de themakanalen. Denk bijvoorbeeld aan Linda Radio of Formule 1 radio. Dit kan helpen bij het efficiënt inzetten van het advertentiebudget en het maximaliseren van de impact. Nog veel interessanter is dat online radio de mogelijkheid biedt tot nauwkeurige targeting. Dit noemen we ook wel Geo-targeting. Ondernemers kunnen hun advertenties richten op specifieke doelgroepen in een SPECIFIEKE REGIO, wat de effectiviteit van hun radiocampagne vergroot. Dit zorgt ervoor dat hun boodschap wordt gehoord door de luisteraars die vallen binnen de doelgroep enin het gebied waarin de ondernemer zijn afzetmarkt heeft.
Waarom kiezen voor Murekla AV? We zetten de voordelen voor je op een rij:
Wil jij een radiocommercial laten maken voor jouw bedrijf? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0172 410 109. Of plan direct een vrijblijvende afspraak door ons contactformulier in te vullen.
Door een intelligentie strategie uit te stippelen – wie is je doelgroep, via welke kanalen, op welke dagen en welk tijdstip bereik je die, en hoe benader je die? – kan met een relatief laag budget een maximaal bereik op radio en televisie worden gehaald. En met een minimum aan waste. Tegenwoordig luistert maar liefst 20 % naar online radio. Hierdoor komen er enorme mogelijkheden tot de beschikking van de adverteerder. Denk aan regio gebonden campagnes op de grote bekende stations. Lokaal adverteren op bijvoorbeeld Radio 538 of Veronica. Door deze nieuwe digitale technieken wordt het voor de lokale bakker of slager mogelijk om op lokaal niveau toch op de grote bekende zenders te adverteren. Hoe leuk is dat!
We maken een radio commercial in 4 stappen. Stap 1: We beginnen met het script. Dat is immers de basis. Stap 2. De keuze van de voice-over. Met onze eigen uitgebreide stemmenbank heb je een ruime keus uit bekende stemmen van Nederlandse radio en TV. Deze wordt vervolgens opgenomen in onze geluidsstudio. Stap 3: In overleg bepalen we eventuele muziek en geluidseffecten. Stap 4: Ten slotte gaan we aan de slag met de daadwerkelijke productie van de radiocommercial, de mixage. Hierbij wordt uitgevoerd wat in een eerder stadium is bedacht.
Wil jij weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van een radioreclame laten maken? Vraag dan gelijk een offerte aan. Wij gaan graag met jou kijken naar de mogelijkheden. Op basis van jouw wensen kunnen wij een offerte op maat voor je maken. Neemt contact met ons op door te bellen naar 0172 410 109 of vul het contactformulier in.
Ja, mede dankzij de opkomst van digitale media en streamingdiensten, wordt er nog steeds veel naar de radio geluisterd. Radio blijft een populair medium in de auto, op het werk en natuurlijk thuis. Het is toegankelijk en biedt veel mogelijkheden om te adverteren op landelijke of regionale niveau.
Radio reclame kan zeer effectief zijn, vooral omdat het een breed publiek kan bereiken met relatief lage kosten in vergelijking met andere media zoals televisie. De effectiviteit hangt af van verschillende factoren. Hierbij kun je denken aan de kwaliteit van de reclamespot, het tijdstip van de dag waarop het wordt uitgezonden en hoe goed het aansluit bij het doelpubliek. Radio biedt ook de mogelijkheid tot herhaling, wat kan helpen bij het versterken van de boodschap.
De duur van een effectieve radiocampagne kan variëren. Het hangt namelijk af van de doelen van de campagne en de boodschap die wordt overgebracht. Kortere campagnes kunnen effectief zijn voor snelle promoties, terwijl langere campagnes, die enkele weken tot maanden kunnen duren, nuttig zijn voor het opbouwen van merkbekendheid of het versterken van complexere boodschappen.
De kosten van adverteren op de radio kunnen sterk variëren afhankelijk van een aantal factoren, zoals de geografische dekking van het radiostation, het tijdstip van de uitzending, de populariteit van het station en de lengte van de advertenties. Neem contact op om meer informatie te ontvangen.
Wilt u dat wij contact met u opnemen? Vul dan het formulier in en druk op verzenden. Wij reageren uiterlijk binnen 24 uur op uw inzending.
Velden met een * zijn verplicht.