Radiocommercial laten maken? Ondanks dat veel mensen roepen dat radio achterhaald is, is radioreclame in 2020 toch nog een uitstekende keuze om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. Adverteren middels radioreclame vraagt om expertise en jarenlange ervaring. Wij zijn Murekla, een toonaangevend bedrijf op het gebied van radio reclame maken. Zo bestaat de studio waar wij jouw radiocommercial maken uit meerdere onderdelen.
Wij beschikken onder andere uit een geluidsdichte spreekcel en een afzonderlijke geluidsstudio. Maar ook over een beeld- en montagestudio. Wij hebben door de
De volgende punten staan centraal bij onze dienstverlening:
Neem direct contact met ons op als je een radioreclame wilt laten maken. Wij staan voor jou klaar en denken graag met jou mee. Via ons bereik je jouw doelgroep op de juiste manier. Neem contact op via ons contactformulier.
Radiocommercials 1 stemmig
Radiocommercials meerstemmig
Radiocommercials met zang
RADIO COMMERCIALS
Murekla is een onafhankelijk media-adviesbureau voor inkoop van reclame zendtijd op radio. Wil je adverteren op de radio? Hier vind je meer informatie.
INKOOP ZENDTIJD
De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla. Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.
TV COMMERCIALS
TV-commercials voor ieder budget. Murekla maakt al ruim 30 jaar televisiecommercials.
Een radiospot maken in 2020 doet men natuurlijk niet zonder reden. Het brengt immers vele voordelen met zich mee:
Een radiocommercial laten maken in 2020 door professionals doe je bij Murekla. Dit is immers een commercial die je naamsbekendheid vergroot. Murekla is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in de productie van radiocommercials, voor landelijke, regionale en lokale uitzendingen. Pakkende radioreclames maken is dus ons dagelijks werk. Wij produceren vandaag nog!
We maken een radiocommercial in 4 stappen. Stap 1: We beginnen met het script. Dat is immers de basis. Stap 2: De keuze van de voice over. Met onze eigen stemmenbank heb je een ruime keus uit bekende stemmen van Nederlandse radio en TV. Deze wordt vervolgens opgenomen in onze geluidsstudio. Stap 3: In overleg bepalen we eventuele muziek en geluidseffecten. Stap 4: Ten slotte gaan we aan de slag met de daadwerkelijke productie van de radioreclame. Hierbij wordt uitgevoerd wat in een eerder stadium is bedacht.
De stem is een bijzonder belangrijk onderdeel van de commercial. Daarom hebben wij een uitgebreide stemmenbank met vele stemmen bekend van nationale radio en TV. Daarnaast beschikken we ook over een database met vele buitenlandse stemmen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Geef je wensen gerust aan ons door. We denken graag met je mee.
Hoeveel kost een auto? Niet iedere commercial is immers hetzelfde. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Daarom kunnen we niet zomaar een antwoord geven op de vraag wat de kosten zijn. De kosten van het laten maken van een radiocommercial zijn namelijk afhankelijk van diverse factoren.
1 week, 5 spots per dag
bereik 250.000
1 week, 5 spots per dag
bereik 500.000
1 week, 5 spots per dag
bereik 2.000.000
Reclame muziek
Uiteraard hebben we ook de reclamemuziek. Reclamemuziek mag ons inziens niet afleiden, maar moet de boodschap juist versterken. De muziek voor de radioreclame componeren we in opdracht in onze eigen studio. Een audiologo of andere wensen? Ook door onze grote moderne en eigentijdse muziek library en de effectenbank is de keuze enorm.
Murekla heeft zich o.a. gespecialiseerd in de ontwikkeling van audiologo's en image songs. Een audiologo kun je herkennen aan de korte herkenbare tune aan het einde van de commercial. Een image song is een kort liedje van 20 tot 30 seconden. De image song (de naam zegt het al) wordt gebruikt om het imago onder de aandacht te brengen.
Hieronder geven we enkele tips om een radiocommercial succesvol te maken. Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn om te weten als je een radiocommercial gaat laten maken.
Eindig de radiocommercial altijd op een prettige manier. Dit geeft een goed gevoel aan de luisteraar. De commercial moet daarbij altijd positief blijven. Bovendien is het aan te raden om 1 op 1 te communiceren met je doelgroep, op een persoonlijk level. Zo voelt men zich aangesproken en neemt deze luisteraar sneller de informatie op die je geeft.
Je hebt maar enkele seconden de tijd om je luisteraar te overtuigen van je kennis en kunde. Hoe langer de commercial duurt, hoe hoger de kosten voor je zijn. Houdt hierbij altijd je doelgroep in gedachten. Wat vinden zij belangrijk? Wat wilt je hun vertellen? Dit soort vragen zijn erg belangrijk bij het bepalen van de radiocommercial.
Herkenbaarheid. Zoals eerder benoemd is muziek erg belangrijk in de radiocommercial. Deze zorgt ervoor dat de reclame uiting herkenbaar is. De impact die de boodschap veroorzaakt kan door de juiste muzikale ondersteuning twee keer zo effectief zijn. Het gebruik van eventuele effecten kunnen de sfeer in de radiocommercial realistisch te maken.
Probeer je producten en diensten aan te passen aan een levensechte situatie. Als je radio luisteraars deze situatie herkennen komt de boodschap beter over.
Bepaalde woorden komen bijna in elke radiocommercial terug, zoals snel, nu, nog. Wees zuinig met gebruik van deze woorden. De traditionele commercials staan vol met deze woorden. Hierdoor is de radio luisteraar doof geworden voor deze taal. Deze woorden zijn in het verleden te veel gebruikt.
Naast het ontwikkelen van de radiocommercial, kunnen wij ook zorgen dat deze op de radio komt. Wij werken samen met diverse media bureaus voor het inkopen van zendtijd voor radioreclames. Daarnaast hebben wij inzicht in de kijk- en luistercijfers waardoor wij een effectief plan kunnen opstellen. Welke zenders leveren het hoogste bereik, hoe vaak moet de radiospot herhaald worden en wat zijn de juiste tijdvakken voor de radiospot?
Zie je het zitten om jouw radioreclame bij ons te laten ontwikkelen en direct op de radio te krijgen? Neem dan gelijk contact met ons op, wij gaan graag samen met jou naar de mogelijkheden kijken. Ook als je nog vragen hebt, kun je contact opnemen. Dit doe je door het contactformulier
De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla. Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.
---------------A = Goed in acteren ---------------- E = Enthousiast ----------------------W = Warm --------------------- Z = Zakelijk ------------------------ F = Frivool ------------------------- O = Op aanvraag
Voice-over mannen nederlands