ADVERTEREN OP DE RADIO MET MUREKLA

Adverteren op de radio

Benieuwd wat adverteren op de radio voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij kunnen jou voorzien van een passende radiocommercial. Radioreclame is nog altijd een bijzonder effectieve manier om de doelgroep te bereiken. Behalve het grote publiek bereiken, kun je je ook richten op specifieke doelgroepen. Radio is een vorm van media waarbij niet gezapt wordt. Ook zijn er lange luistertijden en ook de reclameblokken worden gehoord, zelfs wanneer de luisteraar niet actief luistert.

Zendtijd inkopen om mee te adverteren op de radio doen wij in samenwerking met onze mediaspecialisten en diverse vooraanstaande media bureaus. Hierdoor zijn we in staat om tegen reële tarieven zendtijd in te kopen. Samen zorgen we ervoor dat we jouw doelgroep weten te bereiken met een uitgekiende radiocampagne. Neem direct contact op!

Adverteren op de radio 3
Adverteren op de radio 4
Adverteren op de radio 5
Adverteren op de radio 6

De wetenschap achter de kracht van adverteren op de radio

Adverteren op de radio wordt al decennialang ingezet als een krachtig medium om consumenten te bereiken, maar wat maakt het zo effectief? Uit onderzoek blijkt dat de unieke aard van de radio een bijzondere connectie maakt met het luisterende publiek. Dit komt doordat luisteraars vaak de radio aanzetten als gezelschap of achtergrondgeluid. Dit leidt tot een hoge mate van vertrouwen en een hoog aantal contactmomenten.

Verder stimuleert radio ook onze verbeelding en betrokkenheid doordat we alleen op geluid kunnen vertrouwen, nog beter wanneer het een radiocommercial is in plaats van muziek. Hoe vaker je merk wordt gehoord, hoe meer impact je maakt op de luisteraar.

Adverteren op landelijke radio

Adverteren op landelijke radio biedt veel voordelen. Landelijke radiostations bereiken een breed en divers publiek, wat adverteerders de mogelijkheid geeft om hun boodschap naar alle uithoeken van het land te verspreiden. Radiocommercials kunnen regelmatig worden uitgezonden, waardoor adverteerders de kans krijgen om hun boodschap herhaaldelijk aan dezelfde doelgroep te presenteren. Dit helpt bij het opbouwen van merkherkenning en het vergroten van de naamsbekendheid, zodat jouw bedrijf blijft hangen in de hoofden van luisteraars.

Landelijke radiostations bieden vaak specifieke tijdvakken waarop bepaalde demografieën oververtegenwoordigd zijn. Adverteerders kunnen hun boodschap afstemmen op specifieke doelgroepen en marktsegmenten. Radioreclame kan goed worden ingezet met andere marketinginstrumenten. Zo kan adverteren op de radio dienen als een aanvulling op online campagnes, billboarding, televisiereclame en andere promotionele activiteiten. Kortom, adverteren op de landelijke radio biedt een krachtig en veelzijdig platform dat in staat is om op grote schaal impact te maken en een blijvende indruk achter te laten bij luisteraars.

Waarom is online radio een sterk medium?

De meeste mensen luisteren nog steeds radio via het FM ether signaal. Dat kan lineair (analoog) of via DAB+ (digitaal) zijn. Daarnaast zijn er de online streaming diensten bijgekomen. Hiermee kun je naar de radio luisteren via je PC, smartphone app of via je stereo installatie en televisie. Inmiddels luistert meer dan 25% van de luisteraars naar de radio door te streamen. Dit noemen we online radio.

Adverteren op online radio biedt een groot aantal voordelen voor kleine en middelgrote ondernemers:

  • Betaalbaarheid: de kosten voor het adverteren op online radio zijn aanzienlijk lager dan bij traditionele en digitale radio, ideaal voor bedrijven met kleinere budgetten
  • Gericht bereik: Je kunt specifieke stations kiezen die overeenkomen met je doelgroep, zodat je je advertentiebudget efficiënt inzet en de impact maximaliseert
  • Geo-targeting: Online radio biedt de mogelijkheid tot nauwkeurige targeting. Dit noemen we ook wel Geo-targeting. Adverteerders kunnen hun advertenties richten op specifieke doelgroepen in een SPECIFIEKE REGIO, wat de effectiviteit van hun radiocampagne vergroot. Dit zorgt ervoor dat hun boodschap wordt gehoord door de luisteraars die vallen binnen de doelgroep en in het gebied waarin de ondernemer zijn afzetmarkt heeft.
Adverteren op de radio 7

RADIO COMMERCIALS

Hoeveel kost een Radio Commercial eigenlijk?

Radiocommercials van Murekla vallen op, blijven hangen en communiceren het juiste verhaal.

Hier vind je meer informatie.

Inkopen reclame zendtijd

INKOOP ZENDTIJD

Zorg voor een strategie voor het inkopen van zendtijd.

De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla.

Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.

Hier vind je meer informatie.

Een globale inkijk op de prijzen voor een landelijke radiocampagne

Regionale omroep

1 week, 5 spots per dag   

bereik 250.000         

kosten ca. € 1.500  

Landelijke zender klein

1 week, 5 spots per dag

bereik 500.000               

kosten ca. € 5.000         

Landelijke zender groot

1 week, 5 spots per dag

bereik 2.000.000        

kosten ca. € 12.500     

Wil je meer weten? Lees dan meer over reclame kosten van Murekla.

Radiocommercials, drone video’s en meer door Murekla

Naast het adverteren met een radioreclame zijn er ook andere projecten waar ons productiebedrijf zich graag voor inzet. Enkele voorbeelden hiervan zijn: TV commercial laten maken! bedrijfsfilms, het inkopen van zendtijd op radio of televisie en drone video’s. Ook beschikken wij over een eigen stemmenbank, zodat je altijd de juiste voice over hebt voor een audio- of videoproductie. Ook in het geval je op zoek bent naar buitenlandse stemmen kunnen we dankzij ons brede netwerk dé native speaker vinden die bij je productie past. Luister eens naar onze verschillende audioproductie om een idee te krijgen.

Radiocommercials 1 stemmig


Radiocommercials meerstemmig


Radiocommercials met zang


Kom direct in contact met ons

Heb je interesse in adverteren op de radio en wil je graag meer informatie ontvangen? Vul dan ons contactformulier in en druk op verzenden. Wij reageren uiterlijk binnen 24 uur op je inzending.

Velden met een * zijn verplicht.

Scroll naar boven