MUREKLA

RADIOCOMMERCIALS MET EEN BOODSCHAP

Radiocommercial | van concept tot eindproduct

Adverteren middels radioreclame vraagt om expertise en jarenlange ervaring. Wij zijn niet voor niets een toonaangevend bedrijf op het gebied van radio reclame maken. Zo bestaat de studio waar wij je radiocommercial maken uit meerdere onderdelen.

Wij beschikken onder andere uit een geluidsdichte spreekcel en een afzonderlijke geluidsstudio. Maar ook over een beeld- en montagestudio. Wij hebben door de jaren heen al vele commercials ontwikkeld voor vele tevreden klanten. Zie hiervoor onze reviews!

30 jaar ervaring in het vak - snelheid

De volgende punten staan centraal bij onze dienstverlening:

  • Persoonlijke en deskundige begeleiding
  • Snelheid van handelen
  • Omzetten van ideeën naar productie
  • Combinatie van kennis over productie en advies voor inkopen van zendtijd
  • 30 jaar ervaring in het vak

Radiocommercials 1 stemmig

EazyFix
EazyFix
HANS GROHE 2020
HANS GROHE 2020
Wij SamSam 2020
Wij SamSam 2020
Missie-Energie.nl
Missie-Energie.nl
Finnik
Finnik
Stichting Heifer
Stichting Heifer
TIE Kinetix
TIE Kinetix
AD Tour de France
AD Tour de France
Fries Museum Rembrandt
Fries Museum Rembrandt
Deen Supermarkt
Deen Supermarkt
Bo parket
Bo parket
Topgear magazine
Topgear magazine
Venta Luchtvochtigheid
Venta Luchtvochtigheid
Brandy Fashion
Brandy Fashion
Mibo Uitzendorganisatie
Mibo Uitzendorganisatie
My Hair L'Oreal en Keristase
My Hair L'Oreal en Keristase
Dimoral
Dimoral
KIK
KIK
Mijn Pakketverzenden
Mijn Pakketverzenden
Smult
Smult
Wij SamSam
Wij SamSam

Radiocommercials meerstemmig

Zwerfkei
Zwerfkei
Oxboard
Oxboard
Pinc Vision
Pinc Vision
Goodzz
Goodzz
Seven T
Seven T
Stoel voor een goed doel
Stoel voor een goed doel
Handelsprijzen
Handelsprijzen
Wij SamSam
Wij SamSam
Kerstkaarten.nl
Kerstkaarten.nl
Sanisale
Sanisale
Hans Grohe
Hans Grohe

Radiocommercials met zang

Inventum
Inventum
Zinzi
Zinzi
Lenovo Black Friday
Lenovo Black Friday
Barbara uitvaart
Barbara uitvaart
Lenovo Latin
Lenovo Latin
Eilandgevoel
Eilandgevoel
Jewelzshop
Jewelzshop
Gassan
Gassan
Intratuin
Intratuin
Restaurant Stedelijk
Restaurant Stedelijk
Shave Today
Shave Today
Radio Commercial laten maken 3

RADIO COMMERCIALS

Adverteren op de radio.

Murekla is een onafhankelijk media-adviesbureau voor inkoop van reclame zendtijd op radio. Wil je adverteren op de radio? Hier vind je meer informatie.

Inkopen reclame zendtijd

INKOOP ZENDTIJD

Zorg voor een strategie voor het inkopen van zendtijd.

De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla. Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.

Radio Commercial laten maken 4

TV COMMERCIALS

Jouw TV commercial op professionele wijze gefilmd!

TV-commercials voor ieder budget. Murekla maakt al ruim 30 jaar televisiecommercials.

Meer naamsbekendheid door te adverteren op de radio

Een radioreclame maken in 2020 doet men natuurlijk niet zonder reden. Het brengt immers vele voordelen met zich mee:

  • Vergroten van naamsbekendheid
  • Actiematige campagnes
  • Radio is een goede aanvulling in de mediamix
  • Radio met social media is een ijzersterke combinatie voor lagere budgetten

Radiocommercial laten maken door Murekla

Een radiocommercial laten maken in 2020 door professionals doe je bij Murekla. Dit is immers een commercial die je naamsbekendheid vergroot. Murekla is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in de productie van radiocommercials, voor landelijke, regionale en lokale uitzendingen. Pakkende radioreclames maken is dus ons dagelijks werk. Wij produceren vandaag nog!

Schakel onze professionele hulp in voor het laten maken van een professionele commercial. Wil je meer weten over wat we voor je kunnen betekenen? Of over de kosten die de productie met zich mee brengen? Neem gerust contact met ons op.

Radio Commercial laten maken 5

Radiocommercial laten maken in 4 stappen

We maken een radiocommercial in 4 stappen. Stap 1: We beginnen met het script. Dat is immers de basis. Stap 2: De keuze van de voice over. Met onze eigen stemmenbank heb je een ruime keus uit bekende stemmen van Nederlandse radio en TV. Deze wordt vervolgens opgenomen in onze geluidsstudio. Stap 3: In overleg bepalen we eventuele muziek en geluidseffecten. Stap 4: Ten slotte gaan we aan de slag met de daadwerkelijke productie van de radioreclame. Hierbij wordt uitgevoerd wat in een eerder stadium is bedacht.

Uitgebreide stemmenbank

De stem is een bijzonder belangrijk onderdeel van de commercial. Daarom hebben wij een uitgebreide stemmenbank met vele stemmen bekend van Nationale radio en TV. Daarnaast beschikken we ook over een database met vele buitenlandse stemmen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Geef je wensen gerust aan ons door. We denken graag met je mee.

Éen Aanspreekpunt

Onafhankelijk Zendtijdadvies

Van Concept Tot Eindproduct

Composities Op Maat

Kosten radio commercial

Hoeveel kost een auto? Niet iedere commercial is immers hetzelfde. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Daarom kunnen we niet zomaar een antwoord geven op de vraag wat de kosten zijn. De KOSTEN van het laten maken van een radiocommercial zijn namelijk afhankelijk van diverse factoren.

Hoeveel stemmen/voice overs gaan er gebruikt worden? Komt er muziek bij en/of geluidseffecten? Ook speelt mee op welk medium de commercial uitgezonden gaat worden. Is dit op een lokale zender of landelijk? Al deze factoren zijn van invloed op de prijs.

Een indicatie:

Zo zijn de kosten van een radiocommercial voor lokaal gebruik met muziek uiterst scherp. Om een idee te geven, de kosten liggen dan rond de 350 euro. (Bij meerdere afnames wordt er een staffelkorting toegepast).Vanaf 1.250 euro excl. btw kan een radiocommercial landelijk (max. 30 sec.) worden uitgezonden. Wanneer je een specifieke vraag hebt over kosten kun je gerust contact met ons opnemen. Of vraag een vrijblijvende offerte bij ons aan.

Kosten radioreclame, het uitzenden.

Overigens onderscheiden we een 2 tal kosten. Namelijk de productie van de radiocommercial en de zendtijd die moet worden ingekocht bij de radiozenders. De kosten voor radioreclame uitzenden zijn afhankelijk van diverse factoren.


Elke radio zender en omroep hanteert andere tarieven. Dit verschilt of de zender lokaal, regionaal of nationaal uitzendt. Ook het tijdstip waarop een radioreclame wordt uitgezonden speelt een grote rol in het bepalen van de kosten. Een reclame in de spits bijvoorbeeld is kostbaarder dan om 9 uur 's avonds. Het aantal luisteraars heeft een groot effect op de prijs die u moet betalen voor de zendtijd. Daarnaast heeft de lengte van een reclame invloed op de kosten. Een reclame van 25 seconden kost meer dan een reclame van 10 seconden. Murekla heeft inmiddels 30 jaar ervaring als het om inkopen van reclame zendtijd gaat. In deze tijd hebben we een groot netwerk opgebouwd.

Regionale omroep

1 week, 5 spots per dag     

bereik 250.000                 

kosten ca. € 1.500  

Landelijke zender klein

1 week, 5 spots per dag

bereik 500.000               

kosten ca. € 5.000         

Landelijke zender groot

1 week, 5 spots per dag

bereik 2.000.000        

kosten ca. € 12.500     

Reclame muziek


Uiteraard hebben we ook de reclamemuziek. Reclamemuziek mag ons inziens niet afleiden, maar  moet de boodschap juist versterken. De muziek voor de radioreclame componeren we in opdracht in onze eigen studio. Een audiologo of andere wensen? Ook door onze grote moderne en eigentijdse muziek library en de effectenbank is de keuze enorm.

Gespecialiseerd in audiologo's en image songs

Murekla heeft zich o.a. gespecialiseerd in de ontwikkeling van audiologo's en image songs. Een audiologo kun je herkennen aan de korte herkenbare tune aan het einde van de commercial. Een image song is een kort liedje van 20 tot 30 seconden. De image song (de naam zegt het al) wordt gebruikt om het imago onder de aandacht te brengen.

Vandaag nog aan de slag met een radiocommercial?

Heb je interesse in een radiocommercial op maat? Bijvoorbeeld om je bedrijf, producten of diensten mee te promoten. Wanneer je een vraag hebt over de dienstverlening kun je gerust contact met ons opnemen. Vervolgens voorzien we je graag van deskundig advies waarmee je verder kunt.

Dit kun je doen door te bellen naar (0172) 41 01 09. Ofwel door te mailen naar info@murekla.nl. Vervolgens ontwikkelen we vandaag nog een commercial voor je bedrijf!

Handige tips voor het maken van een radiocommercial

Hieronder geven we enkele tips om een radiocommercial succesvol te maken. Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn om te weten als je een radiocommercial gaat laten maken.


1. Wat is de doelstelling van de campagne. Is dat merkbekendheid? (imago)? Of moet de radiocommercial een wervend karakter hebben? 2. Het is raadzaam om maximaal 1 tot 2 boodschappen in de commercial te verwerken. Commercials met 1 boodschap trekken beter de aandacht. Daarnaast zijn ze ook nog eens leuker om naar te luisteren.3. Vrouwenstemmen blijken een positieve invloed te hebben op de geloofwaardigheid. Hierin scoren vrouwen beter dan mannen. Tevens verhoogd de vrouwenstem de koop- en bezoekintensie. (bron: STER)

Voice-over

Eindig de radiocommercial altijd op een prettige manier. Dit geeft een goed gevoel aan de luisteraar. De commercial moet daarbij altijd positief blijven. Bovendien is het aan te raden om 1 op 1 te communiceren met je doelgroep, op een persoonlijk level. Zo voelt men zich aangesproken en neemt deze luisteraar sneller de informatie op die je geeft.

Enkele seconden

Je hebt maar enkele seconden de tijd om je luisteraar te overtuigen van je kennis en kunde. Hoe langer de commercial duurt, hoe hoger de kosten voor je zijn. Houdt hierbij altijd je doelgroep in gedachten. Wat vinden zij belangrijk? Wat wilt je hun vertellen? Dit soort vragen zijn erg belangrijk bij het bepalen van de radiocommercial.

3 verschillende soorten radiocommercials

Er zijn verschillende soorten radiocommercials:

1 stemmig gesproken commercial (standaard). Dit kan een hamerslag commercial zijn

2 stemmig/dialoog of hoorspel commercial

3 Gezongen commercial

​Herkendbaarheid

Herkenbaarheid. Zoals eerder benoemd is muziek erg belangrijk in de radiocommercial. Deze zorgt ervoor dat de reclame uiting herkenbaar is. De impact die de boodschap veroorzaakt kan door de juiste muzikale ondersteuning twee keer zo effectief zijn. Het gebruik van eventuele effecten kunnen de sfeer in de radiocommercial realistisch te maken.

Menselijkheid

Probeer je producten en diensten aan te passen aan een levensechte situatie. Als je radio luisteraars deze situatie herkennen komt de boodschap beter over.

Clichés

Clichés. Bepaalde woorden komen bijna in elke radiocommercial terug, zoals snel, nu, nog. Wees zuinig met gebruik van deze woorden. De traditionele commercials staan vol met deze woorden. Hierdoor is de radio luisteraar doof geworden voor deze taal. Deze woorden zijn in het verleden te veel gebruikt.

Radio Commercial laten maken 6
INKOOP ZENDTIJD
Zorg voor een strategie voor het inkopen van zendtijd.

De inkoop van reclamezendtijd is vaak omslachtig, niet bij Murekla. Wij hebben een groot netwerk en directe lijnen.

Toonaangevend productiebedrijf

Wij hebben door de jaren heen al vele klanten verblijd. Zowel met een radiocommercial, ofwel een tv commercial. Of beide, uiteraard. Daarnaast ben je bij ons ook aan het juiste adres voor:

Radio Commercial laten maken 7
Radio Commercial laten maken 8
Radio Commercial laten maken 9
Radio Commercial laten maken 10
Radio Commercial laten maken 11

---------------A = Goed in acteren ---------------- E = Enthousiast ----------------------W = Warm --------------------- Z = Zakelijk ------------------------ F = Frivool ------------------------- O = Op aanvraag

Voice-over mannen nederlands

Man 1
EWZ
Man 1EWZ
Man 2
EWZ
Man 2EWZ
Man 3
EW
Man 3EW
Man 4
WZ
Man 4WZ
Man 5
EAWZ
Man 5EAWZ
Man 6
EAWZ
Man 6EAWZ
Man 7
EW
Man 7EW
Man 8
EAWZ
Man 8EAWZ
Man 9
EWZ
Man 9EWZ
Man 10
EWZ
Man 10EWZ
Man 11
EZ
Man 11EZ
Man 12
EAWZ
Man 12EAWZ
Man 13
WZ
Man 13WZ
Man 14
EWZ
Man 14EWZ
Man 15
WZ
Man 15WZ
Man 16
EW
Man 16EW
Man 17
E
Man 17E
Man 18
WZ
Man 18WZ
Man 19
EAWZ
Man 19EAWZ
Man 20
EAWZ
Man 20EAWZ
Man 21
EWJ
Man 21EWJ
Man 22
Z
Man 22Z