MUREKLA

RADIOCOMMERCIALS MET EEN BOODSCHAP

Radiocommercial met een boodschap

Gebruikelijk dat het productieproces begint met een briefing van de copywriter met de adverteerder. Op basis van deze briefing/sessie gaat de copywriter aan de slag en komt met een script voorstel. De volgende stap is het zoeken naar de gepaste stem. Dikwijls is hier tijdens het schrijven van het script ook al rekening mee gehouden en tijdens de briefing al besproken. Nadat de stem/voice over eenmaal is gekozen gaan de daadwerkelijke opnamen beginnen. De adverteerder kan hier op verzoek bij aanwezig zijn in de studio.


Na het opnemen van de voice over gaat de audioproducent met zijn expertise aan de slag om er het eindproduct, een radiocommercial van te maken. De adverteerder is bekend met het script en de stemkeuze. Nu wordt het spannend voor de adverteerder. Nu komt het vertrouwen in de producent om de hoek kijken, voor Murekla iedere keer weer een uitdaging om een topcommercial te maken. Bekijk onze reviews en je zal zien dat we hier tot nu toe altijd in geslaagd zijn!

Welke radio commercial past het best bij mij?

De eerste vraag is wat je met de commercial wilt bereiken en wie. Wil je een nieuw product promoten, naamsbekendheid vergroten of een speciale aanbieding communiceren? Dit heef invloed op de stijl, toon en inhoud van je commercial. Een effectieve radiocommercial is meestal simpel en duidelijk. Je hebt maar een korte tijd om de aandacht van de luisteraar te krijgen, dus ga direct naar hoofdboodschap. Radiocommercials variëren meestal van 15 tot 60 seconden. Afhankelijk van je boodschap en budget, kies je de lengte die het beste bij je past.

Tweelingspot

Vaak wordt er 20 seconden ingekocht die vervolgend wordt verdeeld in 2 blokjes. Bijvoorbeeld 15 + 5 sec. We noemen dit een tweelingspot. Dit fenomeen is inmiddels bekend bij de luisteraar en bij de adverteerder. Dat is niet voor niets. Een extra blokje van 5 seconden (in hetzelfde reclameblok) waarin de kern van de boodschap nog eens wordt herhaald geeft de campagne meer dan 26 procent awareness. Het extra blokje van 5 seconden noemen we een reminder of tag on. Tezamen met de hoofdcommercial in het bovengenoemde voorbeeld heet deze combinatie een “Tweelingspot”.

  1. De standaard radiocommercial is meestal 1 stemmig met muziek (10 – 30 sec).
  2. Meerstemmige commercial, bijvoorbeeld een dialoog of een hoorspelcommercial
  3. Gezongen commercial.

Wat kost een radiocommercial?

De kosten voor de productie van een radiocommercial worden bepaald door verschillende ingrediënten maar ook hoe groot is het uitzendgebied? Hoe lang duurt de campagne en hoeveel stemmen gaan er gebruikt worden? Wordt er muziek gebruikt? Of eventueel een gezongen jingle? Maar natuurlijk niet te vergeten begint het allemaal met het schrijven van een script door de copywriter.

Radiocommercial 0-30 sec lokaal regionaal
1 stemmig + muziek € 375,00 € 975,00
Extra stem € 175,00 € 425,00
Reminder 5 sec.:  € 125,00 € 275,00 € 275,00
Gezongen jingle/ meerprijs € 650,00 € 850,00

Excl. btw
*Landelijke tarieven vanaf € 1.450,- vraag ons om een offerte!

Radiocommercials 1 stemmig


Radiocommercials meerstemmig


Radiocommercials met zang


Één aanspreekpunt

Onafhankelijk zendtijdadvies

RTV commercials van concept tot eindproduct

Composities op Maat

Direct in contact komen met ons

Wilt u dat wij contact met u opnemen? Vul dan het formulier in en druk op verzenden. Wij reageren uiterlijk binnen 24 uur op uw inzending.

Velden met een * zijn verplicht.

Scroll naar boven