• Murekla BV
  • Schuberthof 35
  • Alphen aan den Rijn
  • (0172) 41 01 09
radiocommercial laten maken
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radio commercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
productie radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap

Radiocommercial laten maken door Murekla

Een radiocommercial laten maken in 2019 door professionals doe je bij Murekla. Dit is immers een commercial die je naamsbekendheid vergroot. Maar daarnaast promoot zo'n commercial ook direct je diensten en producten. Murekla is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in de productie van de radiocommercials, voor een landelijke, regionale en lokale uitzending. Pakkende radioreclames maken is dus ons dagelijks werk. Wij produceren vandaag nog! Compleet op maat.

Radiocommercial | Van concept tot eindproduct

Schakel onze professionele hulp in voor het laten maken van een professionele commercial. Wil je meer weten over onze dienstverlening of de kosten daarvan? Neem dan gerust contact met ons op.

Het maken van een radiocommercial vraagt om expertise en jarenlange ervaring. Wij zijn niet voor niets een toonaangevend bedrijf op het gebied van radio reclame maken. Zo bestaat de studio waar de reclames gemaakt worden uit meerdere onderdelen.


Wij beschikken onder andere over een geluidsdichte spreekcel en een afzonderlijke geluidsstudio. Maar ook over een beeld- en montagestudio. Wij hebben door de jaren heen al vele commercials ontwikkeld voor vele tevreden klanten.
De volgende punten staan centraal bij onze dienstverlening.

∎ Persoonlijkheid en deskundigheid

∎ Snelheid van handelen

∎ Omzetten van ideeën naar productie

∎ Combinatie productie, kennis, advies en zendtijd

∎ 30 jaar ervaring met radio en TV reclame

Murekla ontwikkelt radiocommercials van A tot Z. Vanaf het eerste conceptidee tot de afwerking van de laatste details. Bel gerust of kom langs. De koffie staat klaar!

Meer naamsbekendheid en meer omzet

Een radio reclame laten maken in 2019 doet men natuurlijk niet zonder reden. Het brengt immers vele voordelen met zich mee:

∎ Grotere naamsbekendheid

∎ Hiermee kun je een bepaalde actie bekendmaken

∎ Sterke ondersteuner van andere reclame uitingen

radio commercial

Radiocommercial laten maken in 4 stappen

We maken een radiocommercial in 4 stappen. Stap 1: We beginnen met het script. Dat is immers de basis. Stap 2. De keuze van de voice over. Met onze eigen stemmenbank heb je een ruime keus uit bekende stemmen van Nederlandse radio en TV. Deze wordt vervolgens opgenomen in onze geluidsstudio. Stap 3: In overleg bepalen we eventuele muziek en geluidseffecten. Stap 4: Ten slotte gaan we aan de slag met de daadwerkelijke productie van de radiocommercial. Hierbij wordt uitgevoerd wat in een eerder stadium is bedacht.

Uitgebreide stemmenbank

De stem is een belangrijk onderdeel van de commercial. Daarom hebben wij een uitgebreide stemmenbank met vele stemmen bekend van Nationale radio en TV. Daarnaast beschikken we ook over een database met vele buitenlandse stemmen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Geef je wensen gerust aan ons door. We denken graag met je mee.

Reclame muziek

Uiteraard hebben we ook de reclamemuziek. Reclamemuziek mag ons inziens niet afleiden, maar moet de boodschap juist versterken. De muziek voor de radiocommercial componeren we in opdracht in onze eigen studio. Een audiologo of andere wensen? Ook door onze grote moderne en eigentijdse muziek library en de effectenbank is de keuze enorm.

Radiocommercials beluisteren

Beluister hieronder diverse voorbeelden van radiocommercials die door ons geproduceerd zijn. Dan krijg je een goed beeld van wat we voor je kunnen betekenen:

Kosten radio commercial

Niet iedere commercial is immers hetzelfde. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Daarom kunnen we niet zomaar een antwoord geven op de vraag wat de kosten zijn. De KOSTEN van het laten maken van een radiocommercial zijn namelijk afhankelijk van diverse factoren.

Hoeveel stemmen/voice overs gaan er gebruikt worden? Komt er muziek bij en/of geluidseffecten? Ook speelt mee op welk medium de commercial uitgezonden gaat worden. Is dit op een lokale zender of landelijk? Al deze factoren zijn van invloed op de prijs.

Wanneer je een vraag heeft over de kosten kun je gerust contact met ons opnemen. Of vraag een vrijblijvende offerte bij ons aan.

Contactformulier

Gespecialiseerd in audiologo's en image songs

Murekla heeft zich o.a. gespecialiseerd in de ontwikkeling van audiologo's en image songs. Een audiologo kun je herkennen aan de korte herkenbare tune aan het einde van de commercial. Een image song is een kort liedje van 20 tot 30 seconden. De image song (de naam zegt het al) wordt gebruikt om het imago onder de aandacht te brengen.

Toonaangevend productiebedrijf

Wij hebben door de jaren heen al vele klanten verblijd. Zowel met een radiocommercial, ofwel een tv commercial. Of beide, uiteraard. Daarnaast ben je bij ons ook aan het juiste adres voor:

Tv commercial
Bedrijfsfilm
Adverteren op tv
Adverteren op de radio
Radio jingles

Vraag een vrijblijvende offerte aan!

Is het een korte of lange campagne? Zo zijn de kosten van een radio commercial voor lokaal gebruik met eventueel gecomponeerde muziek uiterst scherp. Om een idee te geven, de kosten liggen dan rond de 350 euro.(Bij meerdere afnames wordt er een staffelkorting toegepast).

Vanaf 1.250 euro excl. btw kan een radiocommercial landelijk worden uitgezonden.

 

Vandaag nog aan de slag met een radiocommercial?

Heb je interesse in een radiocommercial op maat? Bijvoorbeeld om je bedrijf, producten of diensten mee te promoten. Wanneer je een vraag hebt over de dienstverlening kun je gerust contact met ons opnemen. Vervolgens voorzien we je graag van deskundig advies waarmee je verder kunt.

Dit kun je doen door te bellen naar (0172) 41 01 09. Ofwel door te mailen naar . Vervolgens ontwikkelen we vandaag nog een commercial voor je bedrijf!

Tips voor een succesvolle radiocommercial

Hieronder geven we enkele tips om een radiocommercial succesvol te maken. Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn om te weten als je een radiocommercial gaat laten maken.

1. Wat is de doelstelling van de campagne. Is dat merkbekendheid? (imago)? Of moet de radiocommercial een wervend karakter hebben?

2. Het is raadzaam om maximaal 1 tot 2 boodschappen in de commercial te verwerken. Commercials met maximaal 2 boodschappen trekken beter de aandacht. Daarnaast zijn ze ook nog eens leuker om naar te luisteren.

3. Vrouwenstemmen blijken een positieve invloed te hebben op de geloofwaardigheid. Hierin scoren vrouwen beter dan mannen. Tevens verhoogd de vrouwenstem de koop- en bezoekintensie. (bron: STER)
 

Wij produceerden radio commercials voor o.a.

 

Handige tips voor het maken van een radiocommercial

 

Voice-over

De voice-over zal op een menselijke manier moeten praten. Dit wil zeggen op een normaal tempo met pauzes op de momenten dat elke mens dit doet. 

 

Prettig eind

Eindig de radiocommercial altijd op een prettige manier. Dit geeft een goed gevoel aan de luisteraar. De commercial moet daarbij altijd positief blijven. Bovendien is het aan te raden om 1 op 1 te communiceren met je doelgroep, op een persoonlijk level. Zo voelt men zich aangesproken en neemt deze luisteraar sneller de informatie op die je geeft.

 

Enkele seconden

Je hebt maar enkele seconden de tijd om je luisteraar te overtuigen van je kennis en kunde. Hoe langer de commercial duurt, hoe hoger de kosten voor je zijn. Houdt hierbij altijd je doelgroep in gedachten. Wat vinden zij belangrijk? Wat wilt je hun vertellen? Dit soort vragen zijn erg belangrijk bij het bepalen van de radiocommercial.

 

3 verschillende soorten radiocommercials

Er zijn verschillende soorten radiocommercials:

  • 1 stemmig gesproken commercial (standaard). Dit kan een hamerslag commercial zijn
  • 2 stemmig/dialoog of hoorspel commercial
  • Gezongen commercial

 

​Herkendbaarheid

Herkenbaarheid. Zoals eerder benoemd is muziek erg belangrijk in de radiocommercial. Deze zorgt ervoor dat de reclame uiting herkenbaar is. De impact die de boodschap veroorzaakt kan door de juiste muzikale ondersteuning twee keer zo effectief zijn. Het gebruik van eventuele effecten kunnen de sfeer in de radiocommercial realistisch te maken.

 

Menselijkheid

Probeer je producten en diensten aan te passen aan een levensechte situatie. Als je radio luisteraars deze situatie herkennen komt de boodschap beter over.

 

Clichés

Clichés. Bepaalde woorden komen bijna in elke radiocommercial terug, zoals snel, nu, nog. Wees zuinig met gebruik van deze woorden. De traditionele commercials staan vol met deze woorden. Hierdoor is de radio luisteraar doof geworden voor deze taal. Deze woorden zijn in het verleden te veel gebruikt.