• Murekla BV
  • Schuberthof 35
  • Alphen aan den Rijn
  • (0172) 41 01 09
radiocommercial laten maken
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radio commercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
productie radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap

Radio Commercial laten maken

Een radiocommercial laten maken door professionals. Een radiocommercial die uw naamsbekendheid vergroot? Maar ook een radiocommercial die direct uw diensten en producten promoot. Murekla is al meer dan 27 jaar gespecialiseerd in de productie van radiocommercials voor landelijke, regionale en lokale uitzending. Pakkende radioreclames maken is ons dagelijks werk, wij produceren vandaag nog!

 

Radiocommercial van concept tot eindproduct

De studio waar wij uw radiocommercial maken bestaat uit onder andere een geluidsdichte spreekcel, een afzonderlijke geluidsstudio en een beeld- en montagestudio. De basis van de radiocommercial is het script, ofwel de copywriting. Daarnaast is de stem een bijzonder belangrijk onderdeel van de commercial. Daarom hebben wij een uitgebreide stemmenbank met vele stemmen bekend van Nationale radio en TV, bekende stemacteurs en beschikken we over een database van vele buitenlandse stemmen.

Uiteraard hebben we ook de reclamemuziek. Reclamemuziek mag ons inziens niet afleiden maar  moet de boodschap juist versterken. De muziek voor de radiocommercial componeren we in opdracht in onze eigen studio. Een audiologo of andere wensen?

Door de grote muziek library en de effectenbank is de keuze enorm.

Murekla heeft zich o.a. gespecialiseerd in de ontwikkeling van audiologo's en image songs. Een audiologo kunt u herkennen aan de korte herkenbare tune aan het einde van de commercial. Een image song is een kort liedje van 20 tot 30 seconden. De image song (de naam zegt het al) wordt gebruikt om het imago onder de aandacht te brengen.

Murekla ontwikkeld radiocommercials van A tot Z. Vanaf het eerste conceptidee tot de afwerking van de laatste details. Bel gerust of kom langs. De koffie staat klaar!

   


Op zoek naar een creatieve audio-producent voor uw radio commercials?

Bel (0172) 41 01 09 of stuur een e-mail naar

Kosten radio commercial

Wat zijn de kosten om een radiocommercial te laten maken? De prijs is afhankelijk van diverse factoren. 
Hoeveel stemmen/ voice overs gaan er gebruikt worden? Komt er muziek bij en/ of geluidseffecten? Ook speelt mee op welk medium de radiocommercial uitgezonden gaat worden, is dit op een lokale zender of landelijk? 

Is het een korte of lange campagne? Zo zijn de kosten van een radio commercial voor lokaal gebruik met eventueel gecomponeerde muziek uiterst scherp. Om een idee te geven, de kosten liggen dan rond de 350 euro.

Vanaf 1.250 euro excl. btw kan een radiocommercial landelijk worden uitgezonden.

Vandaag nog aan de slag?

Heeft u interesse in een radiocommercial op maat om uw bedrijf, producten of diensten mee te promoten of bent u benieuwd naar de kosten van een radio commercial.

Neem dan contact op met een van onze professionals. Dit kunt u doen door te bellen naar (0172) 41 01 09, door te mailen naar . Wij ontwikkelen vandaag nog een radiocommercial voor uw bedrijf!

Wij produceerden radio commercials voor o.a.

Tips voor een succesvolle radiocommercial

Hieronder geven we enkele tips om een radiocommercial succesvol te maken. Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn om te weten als u een radiocommercial gaat laten maken.

1. Wat is de doelstelling van de campagne. Is dat merkbekendheid? (imago) Of moet de radiocommercial een wervend karakter hebben?

2. Het is raadzaam om maximaal 1 tot 2 boodschappen in de radiocommercial te verwerken. Radiocommercials met maximaal 2 boodschaappen trekken beter de aandacht en zijn leuker om naar te luisteren.

3. Vrouwenstemmen blijken een positieve invloed te hebben op de geloofwaardigheid. Hierin scoren vrouwen beter dan mannen. Tevens verhoogd de vrouwenstem de koop- en bezoekintensie. (bron: STER)

Nog wat tips.

De voice-over zal op een menselijke manier moeten praten. Dit wil zeggen op een normaal tempo met pauzes op de momenten dat elke mens dit doet.

Eindig de radiocommercial altijd op een prettige manier. Dit geeft een goed gevoel aan de luisteraar. De commercial moet daarbij altijd positief blijven. Bovendien is het aan te raden om 1 op 1 te communiceren met uw doelgroep, op een persoonlijk level. Zo voelt men zich aangesproken en neemt deze luisteraar sneller de informatie op die u geeft. 

U heeft maar enkele seconden de tijd om uw luisteraar te overtuigen van uw kennis en kunde. Hoe langer de commercial duurt, hoe hoger de kosten voor u zijn. Houdt hierbij altijd uw doelgroep in gedachten. Wat vinden zij belangrijk? Wat wilt u hun vertellen? Dit soort vragen zijn erg belangrijk bij het bepalen van de radiocommercial.

Er zijn verschillende soorten radiocommercials:

- 1 stemmig gesproken commercial (standaard) Dit kan een hamerslag commercial zijn.
- 2 stemmig/ dialoog of hoorspel commercial.
- Gezongen commercial

Heeft u vragen. laat het ons weten en wij delen graag onze kennis met u.

De boodschap in uw radiocommercials

Herkenbaarheid. Zoals eerder benoemd is muziek erg belangrijk in de radiocommercial. Deze zorgt ervoor dat de reclame uiting herkenbaar is. De impact die de boodschap veroorzaakt kan door de juiste muzikale ondersteuning twee keer zo effectief zijn. Het gebruik van eventuele effecten kunnen de sfeer in de radiocommercial realistisch te maken.

Menselijkheid. Probeer uw producten en diensten aan te passen aan een levensechte situatie. Als uw radio luisteraars deze situatie herkennen komt de boodschap beter over.

Clichés. Bepaalde woorden komen bijna in elke radiocommercial terug, zoals snel, nu, nog. Wees zuinig met gebruik van deze woorden. De traditionele commercials staan vol met deze woorden. Hierdoor is de radio luisteraar doof geworden voor deze taal. Deze woorden zijn in het verleden te veel gebruikt.