• Murekla BV
  • Schuberthof 35
  • Alphen aan den Rijn
  • (0172) 41 01 09
radiocommercial laten maken
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radio commercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
productie radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap
radiocommercial
Murekla
Radiocommercials met een boodschap

Radio Commercial laten maken

Een radio commercial laten maken door professionals. Een radiocommercial die uw naamsbekendheid vergroot? Maar ook een radiospot die direct uw diensten en producten aan de man brengt. Murekla is al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in de productie van professionele radiocommercials voor landelijke, regionale en lokale omroepen. Een pakkende radio reclame laten maken is ons dagelijks werk, wij produceren vandaag nog!

 

Radiocommercial van concept tot eindproduct

De studio waar wij uw radiocommercial maken bestaat uit onder andere een geluidsdichte spreekcel, een afzonderlijke geluidsstudio en een beeld- en montagestudio. De basis in het laten maken van een radiocommercial is het stemmenmateriaal. Daarom bestaat onze stemmenbank uit vele buitenlandse stemmen, bekende stemacteurs uit Nederland en opkomend voice over.

Behalve de stemmen heeft de reclamemuziek bij het produceren van een radiocommercial een belangrijke rol. Reclame muziek moet niet afleiden maar de boodschap juist versterken. De muziek uit de radiocommercial componeren we in onze eigen studio. Of u nu een radio commercial van 25 seconden, unieke achtergrondmuziek, een audiologo of andere wensen heeft. Wij laten al uw wensen uitkomen in onze geluidsstudio. Door de grote muziekbibliotheek en de effectenbank is de keuze enorm.

Enkele onderdelen waar wij ons in hebben gespecialiseerd zijn de ontwikkeling van audiologo's en image songs. Een audiologo kunt u herkennen aan de korte herkenbare tune die u aan het einde van een commercial kan horen. Een image song is een kort lied van 20 tot 30 seconden. De image song wordt gebruikt om de radiocommercial onder de aandacht te brengen.

Murekla ontwikkeld radiocommercials van A tot Z. Vanaf het eerste conceptidee tot de afwerking van de laatste details.

   


Op zoek naar een creatieve audio-producent voor uw radio commercials?

Bel (0172) 41 01 09 of stuur een e-mail naar

Kosten radio commercial

Een vraag die wij vaak krijgen is wat de kosten zijn om een radio commercial te laten maken. Dit is moeilijk aan te geven omdat de prijs geheel afhankelijk is van uw wensen. Ook speelt mee op welk medium de radiocommercial uitgezonden gaat worden, is dit op de lokale omroep of landelijk. Zo zijn de kosten van een radio commercial voor lokaal gebruik met gecomponeerde muziek uiterst scherp, de kosten liggen dan rond de 350 euro. Vanaf 1250 euro kan de ontwikkelde radiocommercial landelijk worden uitgezonden.

Vandaag nog aan de slag?

Heeft u interesse in een radiocommercial op maat om uw bedrijf, producten of diensten mee te promoten of bent u benieuwd naar de kosten van een radio commercial.

Neem dan contact op met een van onze professionals. Dit kunt u doen door te bellen naar (0172) 41 01 09, door te mailen naar . Wij ontwikkelen vandaag nog een radiocommercial voor uw bedrijf!

Wij produceerden radio commercials voor o.a.

Tips voor succesvolle radio commercials

In deze paragraaf bespreken we enkele tips om een radiocommercial succesvol te maken. Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn om te weten als u een commercial gaat laten maken.

Zo moet de voice-over bijvoorbeeld op een menselijke manier praten. Dit wil zeggen op een normaal tempo met pauzes op de momenten dat elke mens dit doet. Een radio luisteraar waardeert een dialoog die goed in elkaar zit. Dit kan de boodschap die u wil uiten versterken. Daarbij is het aan te raden om gebruik te maken van geluidseffecten zoals achtergrondmuziek. Hiermee kan de sfeer worden bepaald. Over het algemeen wordt het spotje met 1 voice-over als meest professioneel ervaren.

Eindig de radiocommercial altijd op een prettige manier. Dit geeft een goed gevoel aan de luisteraar. De commercial moet daarbij altijd positief blijven. Bovendien is het aan te raden om een op een te communiceren met uw doelgroep, op een persoonlijk level. Zo voelt men zich aangesproken en neemt deze luisteraar sneller de informatie op die u geeft. Probeer een visueel verhaal te vertellen in de commercial. Zoals eerder vernoemd kan er met geluidseffecten veel worden bereikt.

Communiceer enkel de informatie die relevant is voor u. U heeft maar enkele seconden de tijd om uw luisteraar te overtuigen van uw kennis en kunde. Hoe langer de commercial duurt, hoe hoger de kosten voor u zijn. Houdt hierbij altijd uw doelgroep in gedachten. Wat vinden zij belangrijk? Wat wil u hun vertellen? Dit soort vragen zijn erg belangrijk bij het bepalen van de radiocommercial.

De boodschap in uw radiocommercials

In uw radiocommercial moet u slechts 1 boodschap communiceren. Als er meer informatie te vertellen is kunnen er meer spots worden ontwikkeld. Te veel informatie verschaffen in de commercial heeft een negatieve werking op het effect van een radiospot. Daarnaast worden de kosten stukken hoger als de duur van de commercial toeneemt.

Herkenbaarheid. Zoals eerder benoemd is muziek erg belangrijk in de radiocommercial die u wil maken. Deze zorgt ervoor dat de reclame uiting herkenbaar is. De impact die de boodschap veroorzaakt kan door de juiste muzikale ondersteuning twee keer zo effectief zijn. Maak gebruik van effecten om de reclame realistisch te maken.

Menselijkheid. Probeer uw producten en diensten aan te passen aan een levensechte situatie. Als uw radio luisteraars deze situatie herkennen komt de boodschap beter over.

Clichés. Bepaalde woorden komen bijna in elke radiocommercial terug, zoals snel, nu, nog. Wees zuinig met gebruik van deze woorden. De traditionele commercials staan vol met deze woorden. Hierdoor is de radio luisteraar doof geworden voor deze taal. Deze woorden zijn in het verleden te veel gebruikt.